torsdag den 8. april 2010

Onsdags Lotto

Lad mis sige det med samme: Jeg vandt. Godt nok kun 48 kr., men det hører dog med til historien.

Som de fleste nok har bemærket, var der sidste uge hele 90 rare millioner i puljen. Jeg var helt overbevist om, at jeg ville vinde dem. Kunne mærke det helt ind i sjælen - nu var det bare min tur. Det gik op for mig mandag i sidste uge, og jeg lå nærmest hele natten og tænkte på det. Hvordan skulle jeg fordele goderne til mine nærmeste? Hvor mange penge skulle ødsles væk? Skulle jeg fortsætte på mit studie? Alle de herlige tanker

Tirsdag købte jeg så min kupon. Vinderkuponen. På dette tidspunkt, var jeg så sikker på at vinde alle 90 millioner, at jeg var blevet skuffet havde jeg vundet ti. Nå. Onsdag aften, og jeg sidder klar med min kupon. Få minutter inden tallene bliver offentliggjort breder panikken sig dog. Dum som jeg er, har jeg spillet på det almindelige Lotto og ikke Onsdags Lotto. Skuffelsen er ikke til at bære - det skulle jo have været nu! Har jeg forpasset min gyldne mulighed, ved end ikke at have deltaget?!

Da tallene ruller hen over skærmen, kan jeg dog ånde lettet op. Ingen vinder den store præmie, og 80 millioner er stadig i puljen. Naturligvis, tænker jeg. Hvorfor blev jeg overhoved urolig? Det er jo kun mig, der kan vinde de penge. Det står jo skrevet et sted.

Vi zoomer frem til onsdag i denne uge, altså i går. Pengene ligger og venter i puljen, og jeg er helt klar. Denne gang køber jeg den rigtige kupon. Jeg er klar. Vælger numrene nærmest pr. instinkt. Lader kuglepennen vælge tallene. Nu er den der - nu skal jeg bare vente til om aftenen.

48 kr. Næsten nok til at dække min kupon til en halvtredser. Skod.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar