søndag den 21. marts 2010

DR skønt at betale

Så er weekenden overstået, og sikke en. Jeg ville ønske, at jeg havde været til en fantastisk fest, danset med Remee eller bare set Tommy Kenter - men ak! Denne blogger er jo ikke fin nok til det gode selskab. Jeg er lidt bloggernes Eik Skalø. Rebellen. Ham de andre ikke vil lege med. Jeg kunne for eksempel aldrig finde på, at lave et sært samarbejde med en anden blog, bare for at tilrane mig noget gratis kluns. Never, du!

Nå. Har lige modtaget en licensopkrævning, og den slags er jo en begivenhed i sig selv. Som fattig studerende er det sgu hårdt, at modtage en regning på 1100 kroner, ud af det blå (indsæt violiner her). Mit eneste problem bliver, om jeg overhoved når på posthuset og betale. Udover mit fuldtidsstudie, har jeg jo også det frivillige arbejde på børnehjemme at se til - i hvert fald de dage hvor jeg ikke læser historier for børnene på Rigshospitalets kræftafdeling. Og så skal min gamle, syge mor jo også passes... Ak, ja! Min sparsomme fritid bruger jeg på at skrive her, og samle ind til Røde Kors.

Ej, licens skal vi sgu alle betale. Programmer som X-factor, Hammerslag, Krøniken og alt med Puk Elgaard sluger jeg jo råt - så naturligvis skal jeg betale. Men hvorfor skal det altid være lige nu? Kunne jeg ikke lave en aftale med DR om, at jeg betalte når jeg lige kunne overskue det? Når jeg havde købt alt hvad jeg lige havde brug for, og lige havde 1100 tilbage. Her DR, tak for godt fjernsyn. Licens er lidt som en gave man bare SKAL give.

2 kommentarer:

  1. Der er kommet svar fra Sverige :-)
    http://www.tackfilm.se/?id=1269270984690RA20

    /Nina

    SvarSlet
  2. Ha ha! Fantastisk, Nina :-D

    SvarSlet