mandag den 15. marts 2010

Mavetasker er... cool?

Jeg har en god ven, som jeg har haft æren af at have rejst en del med. Lad os bare kalde ham for "Ole Oliesen". Ole er en fin ung mand, der egentlig til daglig går en del op i sit udseende. Javist, Ole har da fået et par dobbelthager eller tre, men han er stadig det mange ville kalde en "nydelig mand".

Som sagt har jeg flere gange været udenlands med Ole, og her viser han en ganske besynderlig tilbøjelighed. Allerede fra man møder ham i Kastrup, har han den klar. Manpurse, campingtaske, kællingebælte, Fannypack... klamt accessorie har mange navne. Jeg taler naturligvis om mavetasken - eller bæltetasken, hvis du er fra Jylland.

Jeg har - indtil fornylig - altid skraldgrinet og peget fingre af stakkels Ole, når han stolt puttede passet i tasken. Nu har min pibe dog fået en ganske anderledes, og mere respektfuld, lyd.

Efter jeg så denne video, har jeg fået en helt anden respekt for mavetasken som modestatement.

1 kommentar:

  1. Mavetaske… mavetaske… Jeg lader den lige synke ind. For fanden da jeg er enig. Denne geniale opfindelse. Dette praktiske vidunder. Denne michelangelo-værdige konstruktion. Fra og med i dag, vil jeg altid gå med mavetaske. Bortset fra det, lyder han pænt cool ham din ven. Han er vist lidt af en trendsætter. Gad vide, hvad han eller kunne finde på. Navnet til et helt nyt fantstisk blog-site måske… Hvem ved?

    /R for Rasmus

    SvarSlet